CRM voor de bouw2018-10-04T11:35:37+00:00

Alles overzichtelijk bij elkaar, overal en altijd

Eenvoudig informatie opvragen én delen met je eigen mensen en externe partijen in de keten, zowel op kantoor als onderweg of op de bouwplaats. Dat geeft grip op je verkoopproces. Met een compleet overzicht van je klantinformatie altijd bij de hand kun je inspelen op wat voor je klant belangrijk is. Dat schept vertrouwen en zorgt voor tevreden en loyale klanten.

Meer weten over BouwVision?

Bezoek vrijblijvend een Infosessie in ons Microsoft Inspire Center in Alkmaar.

Kom langs en maak kennis met onze slimme IT oplossingen voor de bouw.

Ja, ik kom

Informatie

“Ketensamenwerking, LEAN en BIM komen dagelijks aan de orde. Voor ons is het belangrijk om op eenvoudige wijze informatie te kunnen opvragen en delen met alle betrokken partijen.”

Grip

“Juist wanneer de economie zich roert wil ik grip op het verkoopproces. En antwoord op vragen als: Via welk kanaal komen mijn aanvragen binnen? Welke aanvragen worden order?”

Toegang

“Onze klant- en projectinformatie moet toegankelijk zijn op kantoor én op de bouwplaats. Voor servicemensen én externe partijen.”

Chemie

“Wij willen een langdurige samenwerking met onze klanten gebaseerd op vertrouwen. Wij moeten weten wat er speelt bij een klant, zodat wij de klant tevreden kunnen houden en hij loyaal blijft.”

Dit zijn redenen voor onze klanten om te werken met BouwVision xRM, software speciaal toegespitst op CRM voor de bouw. Beschikken over een compleet overzicht van alle klantinformatie is een kenmerk van succesvolle bedrijven. Nog beter scoren de bedrijven die CRM integreren met hun ERP systeem!

Modules

Verkoop

Speciaal voor bouwbedrijven heeft Herke ICT Group modules toegevoegd aan de basismogelijkheden van Microsoft Dynamics. Met de onderdelen Bouwfunctionaliteit en Projecten sluit BouwVision xRM nog beter aan bij de werkprocessen in de bouw.

Met Bouwfunctionaliteit beheer je al je bouwrelaties en projecten op één plek, zodat je je acquisitie en relatiebeheeractiviteiten gericht hierop kunt afstemmen. Werk in een voor de bouw geoptimaliseerde inrichting (door gebruik van de Stabu-codering bijvoorbeeld), die aansluit bij jullie bedrijfsprocessen.

Of je nu op kantoor of onderweg bent, via je notebook, tablet of mobiel werkt, en of je in je webbrowser of in Outlook kijkt, je kunt altijd direct bij de informatie die je nodig hebt.

In BouwVision ERP houd je bij welke inkoopcontracten je hebt afgesloten met de betreffende leveranciers. De module Contracten in BouwVision xRM biedt inzicht in de communicatie met de toeleverancier betreffende het inkoopcontract.

Skype2xRM koppelt via Skype for Business binnenkomende telefoongesprekken direct aan de relatiedatabase in xRM. Een pop-up-venster toont de relevante gegevens van de beller in een hoek onderin je beeldscherm.

Inzicht in je potentiële klanten en actuele verkoopkansen. Gebruik sociale media om je netwerk uit te breiden en de relatie met je potentiële klanten te verdiepen.

BouwVision Verkoop - Dashboard
BouwVision Verkoop - Hierarchy
BouwVision Projecten - menu

Projectontwikkeling

Werk met één centrale documentendatabase zodat alle gebruikers op elk moment kunnen beschikken over de meest actuele versie van bestekken, calculaties, offertes, vergunningen, bouwtekeningen en andere projectdocumenten. Een Document Management Systeem (DMS) voorkomt foutieve beslissingen; iedereen werkt immers met dezelfde versie van een document.

Een kapstok voor je projectdossier. Bundel alle projectinformatie over een nieuwbouw, verbouw of renovatieproject bij een project. Leg per bouwproject de betreffende documenten, correspondentie, e-mails en activiteiten vast. Betere informatie leidt tot minder fouten.

BouwVision projectontwikkeling kun je voorzien van eigen kenmerken of eigenschappen. Ook is het mogelijk om bedrijven en betrokkenen aan het dossier te koppelen. Voortaan staat alle informatie over het project op één plek, waar alle gebruikers het kunnen terugvinden.

 

Marketing

Campagnes van begin tot eind plannen, automatiseren en monitoren is eenvoudig in het onderdeel Marketing van BouwVision xRM. Op basis van een duidelijk en volledig 360° klantbeeld kun je effectief je marketingacties inplannen en uitvoeren.

Stroomlijn je marketingactiviteiten tijdens de volledige customer journey en krijg direct inzicht in de resultaten met de Marketing-module in BouwVision xRM.

Lees verder
BouwVision Marketing
BouwVision HRM - verlofuren overzicht

HRM

Personeelgerelateerde informatie, speciaal ontwikkeld voor personeelsmanagement door PZ- en HRM-medewerkers. Personeelsgegevens en gerelateerde documenten zijn afgeschermd voor de overige gebruikers van BouwVision xRM.

Naast personeelsdossiers kun je Verlof en Verzuim vastleggen en Middelen (telefoon, sleutels, laptop, enz.) bij een medewerker registreren. Wagenpark biedt inzicht in wie in welke auto rijdt, maar ook in de historie van een auto qua onderhoud, schades, kilometers en boetes van de bestuurder.

In Werving & Selectie vindt het op elkaar afstemmen van sollicitanten en vacatures plaats, op basis van competenties. Monitor de instroom, doorstroom en uitstroom van je medewerkers en houd grip op de opleiding en scholing van je mensen. Periodieke evaluaties vormen een essentieel onderdeel van personeelsmanagement in de HRM-module van BouwVision xRM.

Lees verder

Kopersbegeleiding

Het ultieme doel van Kopersbegeleiding in BouwVision xRM is het tijdig informeren van kopers over meer- en minderwerk met betrekking tot het nieuwbouwproject waarop zij hebben ingeschreven. Bepaal per fase een deadline voor de ruwbouwopties en definieer in een werkstroom een trigger op deze datum, zodat automatisch een mail verstuurd wordt aan de betreffende kopers.

Kopers loggen met een persoonlijke code in op het BouwVision Kopers-portal. Daar vindt communicatie met de kopers plaats en kan de koper online zelf zijn optiekeuzelijst beheren.

In BouwVision xRM worden de basisgegevens van bouwnummers en bouwopties geregistreerd. Deze worden gesynchroniseerd met Kopersbeheer in BouwVision ERP, zodat ook daar alle gegevens met betrekking tot de bouw bekend zijn en de financiële afhandeling gewaarborgd is.

Werken met Kopersbegeleiding resulteert in snellere, efficiëntere en een klantvriendelijker wijze van communicatie met je klanten.

Kopersbegeleiding bestaat uit de volgende componenten:

BouwVision Kopersbegeleiding
BouwVision Service - Aanvragen Klachten Incidenten

Service & Onderhoud

Klachten- of Incidentenbeheer bij bewoners en objecten. Tijdens of na de nieuwbouw kunnen er klachten of incidenten gemeld worden. Deze registreer je als aanvraag bij het betreffende project of object, voorzien van een status. In de procesbalk is zichtbaar in welke fase de aanvraag zich bevindt: identificeren (actief), onderzoek of afsluiten.

Wanneer een bouwproject is opgeleverd maak je in BouwVision xRM objecten aan, die je voorziet van specificaties en kenmerken. Via een werkstroom kun je bestaande bouwnummers laten omzetten naar objecten. Ook is het mogelijk om unieke adressen te importeren vanuit een Excel-bestand van de woningcorporatie. Via het originele bouwnummer kun je terugblikken op het bouwproces.

Onze projectaanpak

Sure Step

Op basis van de Microsoft Sure Step Methode, een bewezen projectmanagementmethode, heeft Herke ICT Group een eigen implementatiemethodiek ontwikkeld om een project op tijd, binnen budget en volgens specificatie op te leveren. En die methode hanteren we natuurlijk ook bij de implementatie van BouwVision.

Acceptatie

Het project wordt in verschillende, voor jullie bedrijf ‘behapbare’, stappen opgedeeld. De belangrijkste gebruikers worden in een vroeg stadium bij de implementatie betrokken, waarmee de acceptatie van BouwVision door gebruikers aanzienlijk toeneemt.

Training

Tijdens de implementatie nemen onze ervaren en gecertificeerde business consultants het voortouw. Voor de acceptatie van de nieuwe software is een op jullie bedrijf afgestemde gebruikerstraining essentieel, zo is uit de praktijk gebleken.

Service

Na de oplevering zitten de medewerkers van onze Servicedesk klaar voor het beantwoorden van jullie vragen.

Dit zeggen onze klanten…

“Wij hebben er het volste vertrouwen in dat BouwVision – net als Thunnissen – blijft innoveren.”

Thunnissen_LogoPeter Rietbroek, Thunnissen

“Bouwen is mensenwerk. En datzelfde geldt eigenlijk ook voor ICT.”

“Wij waren op zoek naar een partij die flexibel is, met ons meedenkt en die net als wij voorop loopt met vernieuwingen.”

“In BouwVision heeft Logchies hét gereedschap gevonden om nu en in de toekomst slimmer te werken.”

“Blij dat we van de papieren rompslomp af zijn!”

Patina-dakdenkers-logoSander Slotemaker, Patina Dakdenkers

“Een ander groot voordeel van Herke ICT Group is de brede productkennis, wat de samenwerking tussen de verschillende producten versterkt.”

k_dekker-logoSiem Stam, K_Dekker

“Van melding tot factuur verloopt ons Service & Onderhoud proces nu volledig geautomatiseerd.”

Mark Castricum, Etro Vastgoedzorg

“Vinger aan de pols houden, dat willen we bereiken met BouwVision Online.”

heatteq-logoGertruud Braas , HeatTeQ Refractories

“Koedooder werkt toe naar een paperless office met digitale factuurverwerking en mobiele apps.”

Marco Koedooder , Koedooder BV